Galeria Abakus, ul. Jezuicka 4
Czas trwania wystawy: 17 lutego – 22 marca 2025
Galeria czynna codziennie w godz.14:00-19:00, wstęp wolny
Wystawa prezentuje prace stypendystów plastycznych Funduszu ZDOLNI (dawniej Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci). Wystawa ma charakter zbiorowy, autorzy prac mają od 13 do 18 lat, pochodzą z małych i dużych miejscowości z różnych regionów Polski. Prezentowane prace powstały w przeciągu ostatniego roku i są wynikiem indywidualnych poszukiwań artystycznych oraz ćwiczeń zadanych w pracowniach, szkołach i lokalnych ośrodkach kultury do których twórcy uczęszczają na co dzień.
Uczestnicy wystawy:
Amelia Chrzanowska
Kinga Grabowska
Nina Hyska
Natalia Klimaszewska
Zofia Kokoszka
Zofia Maruszewska
Oliwia Milczarek
Kacper Niełaczny
Aleksandra Przejsz
Helena Rybińska
Michalina Wamke
Julia Wawrzak
Anna Wielgus,
Wiktoria Wolniaczyk
Maja Ziemiec
Olga Żmigrodzka
Witold Żmudzki
Fundusz ZDOLNI jest stowarzyszeniem naukowców, twórców, lekarzy i studentów, organizacją pozarządową o statusie organizacji pożytku publicznego (OPP). Od ponad 40 lat Fundusz prowadzi i rozwija program wspierania w rozwoju uczniów uzdolnionych poznawczo i artystycznie. Działalność stowarzyszenia opiera się na współpracy z licznymi uczelniami, ośrodkami badawczymi i instytucjami kultury, a także indywidualnymi pracownikami naukowymi, którzy jako wolontariusze chcą pracować ze zdolną młodzieżą. Corocznie Fundusz zaprasza uczestników Programu ZDOLNI na 20 specjalistycznych warsztatów badawczych, 6-8 seminariów humanistycznych, warsztaty muzyczne, plener plastyczny, dwa spotkania wielodyscyplinarne i trzy wielodyscyplinarne obozy naukowe. Ponadto organizuje ponad 20 publicznych koncertów i 2-3 wystawy. Rocznie Fundusz obejmuje opieką ponad 550 uczniów z całej Polski. Przez Program ZDOLNI przeszło do tej pory kilkanaście tysięcy utalentowanych młodych Polaków – dziś to naukowcy, lekarze, propagatorzy nauki i artyści.
