Finał projektu “Sięgając Gwiazd”

Darmowy pakiet materiałów do edukacji muzycznej dla szkół podstawowych. Przedstawiamy Państwu rezultat projektu „Sięgając Gwiazd” realizowanego w ramach Programu PEGAZ Biura Edukacji m.st. Warszawy.

Koncert finałowy projektu „Sięgając gwiazd w sercu Mazowsza” odbył się w czerwcu 2021 roku.

Został zmontowany i podzielony na 3 filmy edukacyjno – artystyczne. Innowacyjny materiał muzyczny współtworzyli uczniowie warszawskich szkół ponadpodstawowych dla swoich młodszych kolegów.
Angażujące publiczność koncerty przygotowane pod okiem artystów i pedagogów, zostały wyreżyserowane specjalnie z myślą o młodych słuchaczach i widzach.
Celem projektu jest propagowanie kultury Kurpiów oraz współczesnego spojrzenia młodzieży na tę tematykę.

Uczestnikami projektu są młodzi ludzie w wieku 17- 19 lat, uczęszczający na warsztaty wokalno- aktorskie w ramach laboratorium Muzyczna Scena Młodych.
Scena ta działa od wielu lat w Stołecznym Centrum Edukacji Kulturalnej im. Komisji Edukacji Narodowej.

Wybrane utwory wokalne, archaiczne w swej melodyce i tekście stały się fabułą scenariusza i tworzą dramaturgię spektaklu.
Wykonywane są przez rodowitą Kurpiankę w wersji a capella, w oryginalnym ubiorze kurpiowskim. Kolejno, ta sama melodia zaśpiewana jest przez młodych wykonawców w wersji przekomponowanej lub improwizowanej z elementami choreografii.

Specjalnie dla osób niedowidzących i niewidomych prezentowane filmy przygotowano z udziałem lektora.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania koncertu:

Część 1:


Część 2:


Część 3:

Wystąpili:
Franciszek Durka, Kamila Łuczyk, Aleksandra Góra
Julia Mielniczuk, 
Maria Pisera, Joanna Polkowska, Karol Seliga
Mateusz Tomaszewski, 
Aleksandra Kurasiewicz, Milena Ziemak
Katarzyna Praczyk-Piątkowska


Magdalena Czarnota – fortepian
Lucyna Strzemecka – skrzypce

Izabella Borkowska – choreografia
Urszula Grzesińska-Maksimowicz – prelekcja

Urszula Napiórkowska – przygotowanie i opieka artystyczna
Marcin Piękos – kierownik muzyczny – fortepian

Projekt dofinansowany z programu: