Warsztaty designu na Festiwalu Sztuki Działa 2022

Rzeka. Naturalna granica, która oddziela, ale i scala dwa obszary po obu swoich stronach.
Jak rzeka wpływa na nasze postrzeganie tej “drugiej” strony? Czy wschód lub zachód słońca po jednej stronie rzeki jest inny niż po drugiej? Czym różni się osoba na drugim brzegu? Czy nam odmacha, jeśli my pomachamy?
Podczas warsztatów będziemy badać pogranicza tego, co ludzkie i nieludzkie, słodkie i gorzkie, trójwymiarowe i dwuwymiarowe. A punktem wyjścia naszych rozważań będzie właśnie rzeka jako naturalna granica.

Każdy z weekendów to indywidualna praca nad jednym konkretnym obiektem fizycznym. Zwieńczeniem warsztatów, będzie stworzenie wspólnej wystawy designu, rozwijającej temat pogranicza – zagadnienia, które przewodzi tegorocznej edycji Festiwalu Sztuka Działa.


Pracujemy w kameralnych grupach 6-/10-osobowych.
Do udziału w warsztatach zapraszamy wszystkie osoby w wieku 16 – 21 lat, które chcą wcielić się w rolę designerów, artystów, spróbować swoich sił jako twórca, projektant. Wystarczą: zapał i chęci, aby pod okiem doświadczonych instruktorów i projektantów sztuki użytkowej, absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, przygotować profesjonalną wystawę.

Terminy spotkań (praca warsztatowa, tworzenie obiektów)

19 – 20 listopada 2022 (sobota – niedziela), godzina 11.00 – 15.30

26 – 27 listopada 2022 (sobota – niedziela), godzina 11.00 – 15.30

3 – 4 grudnia 2022 (sobota – niedziela), godzina 11.00 – 15.30


Montaż wystawy

8 – 9 grudnia 2022 (czwartek – piątek), godzina 16.00 – 19.00


Wernisaż wystawy

9 grudnia 2022 (piątek), godzina 19.00

Poznaj prowadzących

Katarzyna Moszczyńska
Ewa Hiller
Marcin Hiller

Absolwentka Wydziału Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Interesują ją relacje między elementami znajdującymi się w naszym otoczeniu a człowiekiem. Punkty styku pomiędzy nimi są dla niej największą inspiracją. Projektowanie traktuje jako narzędzie do usuwania zbędnej frustracji pojawiających się podczas wykonywania codziennych czynności. W swojej twórczości stara się ugryźć temat w sposób nieoczywisty zwracając uwagę na właściwości materiału. Ceni działanie zespołowe, ponieważ łącząc różnorodne perspektywy i doświadczenie innych możemy wytworzyć nową wartość oraz uczyć się od siebie na przyszłość. Na codzień interesuje się projektowaniem spekulatywnym, które pozwala na postawienie odbiorcy wielu pytań i skłania do refleksji. W pracy zawodowej od kilku lat projektuje doświadczenia użytkownika w wirtualnym świecie tworząc zaawansowane narzędzia cyfrowe współpracujące z dużymi bazami danych.

Projektantka wzornictwa przemysłowego, artystka. Tworzę projekty w różnych obszarach: produkty wyposażenia wnętrz np. dla Tre product, medyczne, społeczne np. Torba Borba, czy systemy wystawiennicze lub obiekty dla instytucji kultury m.in: NCK, ASP, SCEK. W projektach społecznych równoważę wizję z pragmatyzmem, wykorzystując badania etnologiczne, angażując użytkowników końcowych w proces projektowania i testując z grupą docelową. Interesuje mnie projektowanie uwzględniające odbiorców, którymi mogą być ludzie, zwierzęta i rośliny. Mam również doświadczenie w realizacji projektów w różnych technologiach i materiałach, współpracując z ludźmi z różnych branż. Fascynuje mnie zarówno praca rzemieślnika jak i ramienia robotycznego. Każda z metod daje inny rezultat, nie wartościuję ich ale używam celowo. W pracy lubię ograniczenia – technologia i ergonomia wyznaczają granice, pomiędzy którymi rozwija się moja kreatywność. Pracuję jednocześnie sferze cyfrowej i fizycznej ufając widzianym proporcjom.​

Tworzy wykorzystując technikę, łatwo wchodzi z nią w relacje, lecz krytycznie podchodzi do jej niepotrzebnego zastosowania. W działaniu interesują go zagadnienia wzajemnego wpływu oraz interakcji pomiędzy ludźmi, jak i człowieka z innymi gatunkami lub artefaktami. Z wykształcenia magister sztuki – wzornictwo – oraz inżynier informatyki. Wieloletnie doświadczenie zawodowe i umiejętności
techniczne przenosi na pracę projektanta i działania artystyczne.
Korzysta z elektroniki, kreatywnego programowania i muzyki do realizowania celów projektu

Do zobaczenia na warsztatach!

Grafika do wydarzenia: Krzysztof Rudziński