Szanowni Państwo,
nastąpiła zmiana w harmonogramie Kursu Wiedzy o Sztuce Współczesnej.
22 listopada 2023 r. odbędzie się wykład zatytułowany Kamień, bluszcz i zmysły:
ogród jako performans i rzecz, który poprowadzi prof. dr hab. Marta Leśniakowska.
Wykład mgr Doroty Płuciennik pt. Odzyskiwanie Wawelu – historia wzgórza od zaborów do II wojny został przeniesiony na 10 kwietnia 2024 r.
Jednocześnie informujemy, że zmianie uległa również kolejność wykładów zaplanowanych
na marzec 2024 r. Poniżej prezentujemy zaktualizowany program Kursu Wiedzy o Sztuce Współczesnej:
4 października 2023 – prof. dr hab. Marta Leśniakowska
Wykład inauguracyjny: Sztuka – co to znaczy?
11 października 2023 – prof. dr hab. Waldemar Baraniewski
Gruppa – spojrzenie po 40 latach
18 października 2023 – mgr Dorota Płuciennik
Nie tylko buty – imperium Tomáša Baťy
25 października 2023 – mgr Kaja Rupocińska
Eric Ravilious (1900-1942) i kolonia artystów w Sussex – środowisko równoległe do Bloomsbury Group: nowe spojrzenie na angielskie malarstwo pejzażowe
8 listopada 2023 – dr Aleksandra Jatczak-Repeć
Gwiazdy polskiej mody – cz. 2
15 listopada 2023 – mgr Joanna Falkowska-Kaczor
Andrzej Wróblewski – poruszające malarstwo, krótkie, intensywne życie:
współczesne perspektywy badawcze i interpretacyjne w świetle kilku znaczących wystaw poświęconych Wróblewskiemu w ostatnich latach
22 listopada 2023 – prof. dr hab. Marta Leśniakowska
Kamień, bluszcz i zmysły: ogród jako performans i rzecz
29 listopada 2023 – dr Aleksandra Jatczak-Repeć
Gwiazdy polskiej mody – cz. 3
6 grudnia 2023 – mgr Przemysław Głowacki
Marlene Dumas. Malarski dotyk
13 grudnia 2023 – mgr Dorota Płuciennik
Jedziemy do wód – o architekturze uzdrowiskowej w II Rzeczpospolitej
10 stycznia 2024 – prof. dr hab. Marta Leśniakowska
Muzeum dzisiaj: etyka, polityka i współczesne praktyki muzealne
31 stycznia 2024 – prof. dr hab. Maria Poprzęcka
Sztuka wobec AIDS
7 lutego 2024 – dr Aleksandra Jatczak-Repeć
Historia mody ekologicznej/zrównoważonej/świadomej
14 lutego 2024 – prof. dr hab. Waldemar Baraniewski
„Wszystko jest wszędzie”. Kim był Martin Kippenberger?
21 lutego 2024 – prof. dr hab. Marta Leśniakowska
Postkolonializm i sztuka
28 lutego 2024 – mgr Przemysław Głowacki
Anselm Kiefer i jubileusz Serenissimy
6 marca 2024 – prof. dr hab. Maria Poprzęcka
Paryż Mitteranda
13 marca 2024 – mgr Dorota Płuciennik
Święto wiosny – balety rosyjskie Diagilewa
20 marca 2024 – mgr Kaja Rupocińska
General Idea, czyli kanadyjska sztuka konceptualna
10 kwietnia 2024 – mgr Dorota Płuciennik
Odzyskiwanie Wawelu – historia wzgórza od zaborów do II wojny
17 kwietnia 2024 – dr Aleksandra Jatczak-Repeć
„W hołdzie Kim Lee” – Moda, płeć i drag!
24 kwietnia 2024 – mgr Przemysław Głowacki
Małgorzata Mirga-Tas. Przeczarowując tradycję
8 maja 2024 – dr Olaf Kwapis
Carl Friedrich Schinkel. Teczka architekta
15 maja 2024 – prof. dr hab. Robert Cieślak
Futuryzm. Nie tylko „czwarty wymiar w malarstwie”
22 maja 2024 – dr Olaf Kwapis
Metropolia i prowincja. Rzym 1870-1911
29 maja 2024 – prof. dr hab. Dorota Folga-Januszewska
Dotyk, kolor, dźwięk: „nowa sztuka, nowe muzea” – cz. I
5 czerwca 2024 – prof. dr hab. Dorota Folga-Januszewska
Dotyk, kolor, dźwięk: „nowa sztuka, nowe muzea” – cz. II
12 czerwca 2024 – dr Magdalena Wróblewska
Kto się boi fotografii? O strachu przed nowym medium w XIX wieku
Koordynatorka merytoryczna:
Halina Polak, historyczka sztuki
Koordynatorka organizacyjna:
Monika Orzoł
22 277 06 09, monika.orzol@eduwarszawa.pl, scek@eduwarszawa.pl
